Pikku laululintusille…

Mitä puuttuu yhtälöstä suomalainen, ravintola ja alkoholi?

No tietysti karaoke. Se, mistä kukaan “ei pidä” ja jokainen sanoo “ettei osaa laulaa eikä siksi laula”. Ja silti siihen on AINA jono.

Ihan muutama käytännön vinkki, jos jostakin joskus tuntuu siltä että aikoo sielunsa tuolle harrastukselle uhrata.

A. Mikäli ei osata ottaa silmää käteen ja katsoa mistä karaoke-aiheinen roina löytyy, niin kysytään asiallisesti, kun on ensin varmistuttu siitä ettei seisota juuri k.o. telineen edessä. Muutenkin suurin osa ihmisten kysymyksistä ravintolassa on sellaisia joiden vastaus on aivan nenän edessä, ei vaan viitsitä katsoa.

B. Mikäli k.o. paikassa biisit varataan lapuilla, niin TÄYTETÄÄN se lappu. Kyllä, kaikki ne kohdat siitä paperista. Ja KYLLÄ, mikäli käsiala on lukukelvotonta, ei biisiäkään ehkä kyetä soittamaan kun ei tiedetä ketä kuuluttaa. Ja yhdellä nimellä. Ja kyllä, myös sen kappaleen koodi pitää katsoa sieltä listasta. Apua voi pyytää, mutta ei ole kohtuutonta vaatia täysi-ikäisiltä asiakkailta luku- ja kirjoitustaitoa. Jos ei vaivaudu niitä tietoja täyttämään, voi olla ettei kukaan vaivaudu k.o. biisiä soittamaan. Ne eivät ole siinä vain kiusaksi, vaan toiminnan nopeuttamiseksi kun tiedetään kenet pitäisi saada laulamaan ja mitä. Näin voidaan myös varmistaa koodin oikeellisuus eli että saadaan heti oikea biisi pyörimään eli säästetään aikaa niille muille jotka ovat olleen jo ”ainakin kolme tuntia jonossa”.

C. TOIMITETAAN se lappu vaadittuun paikkaan (pöydältäsi niitä ei kukaan tule hakemaan, eikä myöskään taskusta), kuten laatikkoon tms. ILMAN että samalla yritetään nyppiä edellisten lappuja sieltä ulos (Nämä laatikot on lähes poikkeuksetta merkitty kissankokoisin kirjaimin). Ei siis niiden sivulle, päälle, alle, tiskille, vetäjän käteen, lappujonon päälle tai minnekään muuallekaan vaan juuri sinne minne se kuuluu laittaa. Monet ravintolat käyttävät mm. tekstiä ja nuolia opasteina. Tässä on hyvä alku. Ja ei, ne laput eivät sieltä itsekseen mihinkään katoa, jos olet odottanu jo tunnin, niin todennäköisesti jono on vähintään kaksi. Se ei tarkoita sitä että sinun tulee kirjoittaa samaa lappua uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

D. Kun päästään vihdoin tositoimiin eli laulamaan, niin se mikrofoni palautetaan samaan paikkaan mistä se ikinä on tullutkin. Sitä EI MISSÄÄN NIMESSÄ jätetä tasaisille pinnoille vapaasti pyörimään.

Kun halutaan tiedustella jonon pituutta, niin ei aleta välittömästi keksiä koottuja selityksiä jotta ei kestäisi “niin kauan”. Kyllä, kolmen tunnin laulujono on täysin mahdollinen (tosin usein se lyhenee siitä koska monet ovat poistuneet paikalta), sillä et ehkä olekaan ainoa joka haluaa laulaa. Raaka keskiarvo per laulaja on viitisen minuuttia kun kyseessä on humalainen, omaa nimeään tietämätön asiakas joka pitäisi ensin saada tajuamaan että on hänen lauluvuoronsa ja sitten vielä about 3-4 minuuttia itse biisiä. Kun se odotus venyy, niin muistetaan että VARTTI on täysin eri asia kuin KAKSI TUNTIA, jonka jokainen poikkeuksetta tuntuu joutuneen odottamaan. Lisäksi kaikki kootut selitykset voi unohtaa välittömästi.Mikäli niitä yrität kuitenkin käyttää, niin kannattaa kokeilla KAUNIISTI pyytämistä, se saattaa jopa joskus toimia. Ei tarkoittaa ei. Ruikuttaminen ei toimi.

  • “Olis kiire” (no mene sitten muualle, tämä ei ole mikään McDriveIn vaan ravintola, liiketoimintaa, en minä sinua täällä ilmaiseksi laulata vaan sinun kuuluu myös kuluttaa rahaa odottaessasi)
  • Kaverin vaimo/kissa synnytti ja siksi tulit vasta varttia ennen valomerkkiä vinkumaan että haluat laulaa.
  • “Olen odottanut jo kaksi tuntia ja noi tuli varmasti meitä myöhemmin ja ne on jo päässeet laulamaan” (odottavan aika on pitkä, ota lisää kossua. Ja ei, se vetäjä ei niitä lappuja biisien mukaan järjestä, vaan sen mukaan mitä niitä sinne kasaan on tuotu. Jos laatikkoon on ehtinyt kerääntyä useampia lappuja, niin alkuperäisestä järjestyksestä ei voida olla varmoja, mutta heitto ei ole enempää kuin max. n.5 laulajan verran). Mikäli vetäjä saisi omien mieltymystensä mukaan ne järjestää, voitte olla varmoja että joka ilta kussakin baarissa laulaisi keskimäärin kolme henkeä.
  • Mä oon oikeesti tosi hyvä laulamaan, kysy vaikka mun kavereilta. Joo, niinhän me kaikki ollaan.

Jos huomaat laulavasi jotain seuraavista, niin tee jotain itsellesi. Eiväthän neonväriset toppavaatteetkaan ole enää muodissa.

  • Lapin Kesä (uudessa nousussa idolsin myötä)
  • Aikuinen Nainen (OIKEESTI se EI ole mitenkään hassua kun laitetaan mies laulamaan sitä)
  • Mombasa (argh)
  • Paratiisi (sanat eivät riitä kuvaamaan)
  • Kotiviini (thank you Ville Valo että muistutit kaikkia tästä helmestä, ja EI se vetäjä ei laula sitä toista osuutta sinun avuksesi)
  • Lulu (joo oli hoitajien lakko…)
  • Lumi teki enkelin eteiseen (ja minä teen kohta asiakkaasta enkelin)
  • Rafaelin Enkeli (just just)
  • Levoton Tuhkimo (myös kasarin jälkeen on tehty musiikkia!)
  • Oon voimissain/I will survive (gimme a break…)
  • My Way (Onko maailmassa tosiaan liian vähän biisejä? Humalaiset keski-ikäiset miehet, keksikää jotain uutta)
  • My heart will go on (WANHA! + Celine on Celine, jos ette OIKEASTI osaa niin antakaa olla)
  • kaikki rekkamiesbiisit (Ei, ei ja vielä kerran ei!).

Jokainen saa lisätä omat suosikkinsa tähän, ei kerralla muista kaikkea.

Mutta EI, se vetäjä ei todennäköisesti ole yhtään niin innoissaan kuin te kun saatte esittää jonkun näinkin ihanan klassikkohitin kun se ”on niin ihana”.

Ja KYLLÄ, se ravintola varmasti aloittaa laulattamisen jo paljon ennen yhtä lauantaiyönä, joten jos kerran viitsisit mennä ajoissa paikalle, niin varmasti ehtisit laulamaan.

Key Control ei ole vain urbaanilegenda, vaan sitä kappaleen sävelkorkeutta voi ihan oikeasti muuttaa. Esim. ”miesten” kappaleet ovat naisille kovin matalia (ellei vaihtoehtoisesti omaa riittävää äänialaa laulaakseen oktaavia ylempää) ja osa ”naisten” biiseistä vaan menevät niin korkealle ettei niihin jokainen kykene. Useimmiten riittävä muutos suuntaan tai toiseen on max. 2 . Ei siis viisi, jolloin taustoista tulee kuuntelukelvottomat ja muutenkaan hommassa ei ole enää mitään järkeä.

Ja se mikrofoni. Pidetään se lähellä sitä suuta, jooko. Jos piipittää metrin päästä niin se on varma ettei kuulu ja hyvällä tuurilla saa vielä laitteet kiertämään kun joku epätoivoisena yrittää saada jotain kuulumaan. Ja ei peitetä kädellä sitä mikrofonin ”grilliä”, koska ääni puuroutuu ja jälleen kamat kiertää helpommin.

Vetäjä ei myöskään ole syypää tiedän parisuhdeongelmiinne, asuntolainaanne tai kroonisiin tauteihinne. Vaikka se odottaminen harmittaa, niin yrittäkäähän nyt edes vähän ajatella niitä muita samassa asemassa olevia. Kenelläkään ei ole oikeutta etuilla siinä jonossa, ellei vetäjä toisin päätä (viva la diktatuuri). Vetäjää ei voisi vähempää kiinnostaa kuka olet, ainoastaan se miten käyttäydyt merkitsee. Mitä useammin kysyt koska sinun vuorosi on, sitä varmemmin saat kaikille pahan mielen aikaiseksi jankuttamisellasi. Myöskään biisin aikainen ohjeistaminen ”volaa” ei auta yhtään, jos et osaa määritellä mihin sitä ääntä haluat? Mikkiin/Taustoihin? Tarkoitus on kuitenkin säilyttää muiden asiakkaiden sekä henkilökunnan (selvin päin) tärykalvot ehjänä. Eikä sitä kaikua OIKEASTI tarvitse niin paljon kuin vehkeistä lähtee. Ei se sinulle taio yhtäkkiä jumalaista lauluääntä.

Ja mikäli et kuule kun sinua kuulutetaan, se ei ole vetäjän vastuulla. Mikäli kuitenkin ilmoittaudut myöhemmin paikallaolijaksi, useimmat päästävät sinut äkkiä laulamaan koska olethan kuitenkin odottanut jo alkuperäistä vuoroasi kärsivällisesti. Olethan.

Lisää taas joskus kun savu nousee korvista vielä enemmän… :D

T:Kyyninen ja katkeroitunut


------------
Seuraavat jutut saattavat myös kiinnostaa...

26 kommenttia
  1. Nauris sanoi 11/2/2008

    Itku, parku ja iso kyynel. Jotka valitsevat kappaleensa, eivät ole siellä sinua viihdyttämässä vaan viihtymässä itse. Jos he haluavat laulaa joitain noista paskoista kappaleista, niin hehän laulavat. Jos kappaleet löytyvät luettelosta, niin sinä sitten soitat ne. Ei sinun hommasi mitään huippu-dj:n tointa ole, jossa saa nenä pystyssä ja pikkusormi ahterissa päättää, mitä asiakkaiden kuuluu kuunnella. Jos sinua kyllästyttää toimesi, niin tiedät mitä tehdä. Vaihda alaa.

  2. Terjay sanoi 11/2/2008

    Karaoke! Japanese for asshole with a microphone!

    perinteinen “vaihda alaa” aloitusviesti! Hyvä Nauris!

  3. tulenpuhuja sanoi 11/2/2008

    Okei, muuten erittäin hieno ja osuvakin kirjoitus, mutta täytyy yhtyä Nauriksen mielipiteeseen:

    Ihmiset saavat laulaa ihan mitä haluavat. Joskus se kyllästyttää, joskus se sapettaa, mutta ne kestohitit nyt kuuluvat siihen arkeen.

    Olen itse karaoketyöläinen, enkä erottele ketään lauluäänen tai laulettujen kappaleiden mukaan. Saatan vähän irvistellä itsekseni, mutta siihen se jää.

  4. kiskantäti sanoi 11/2/2008

    Mä olen kyllä myös samoilla linjoilla, eli laulava asiakas valitkoon kappaleen itse.

  5. jep jep sanoi 11/2/2008

    “myös kasarin jälkeen on tehty musiikkia!”

    totta, tosin 90% niistä on aivan PASKOJA

  6. Eikka sanoi 11/2/2008

    Tosta biisijärjestyksestä, mä olen kyllä aika usein ja useissa paikoissa huomannut että uudet laulajat pääsee nopeammin laulamaan kuin joku joka on jo kerran laulanut. Onhan se silleen reiluu et kaikki pääsis kerran, mutta kyllähän se kärsivällisyyttä vaatii istua ja odottaa monta tuntia omaa seraavaa vuoroa, kun niitä uusia lappaa jatkuvasti ovesta sisään. Mutta joo. Oon muute aika varma ettei ne ikivihreät niin haittaisi henkilökuntaa, mutta kun ne ihmiset jotka niitä haluaa laulaa, lähes poikkeuksetta ei vaan osaa. Vahvistettua kännistä mölinää on ikävä kuunnella, oli biisi itse vaikka kuinka ihana.

  7. Myyjänen sanoi 11/2/2008

    Eiköhän 90% kaikkina aikoina tehdystä musiikista/leffoista/kirjoista/teatteriesityksistä ole paskaa… Aiemmilta aikakausilta se paska vaan on armeliaasti jo unohtunut.

  8. Kikatus sanoi 11/2/2008

    Buhuuu..vaihda muru alaa…tai kerro ensin mis oot töissä, niin tulemme joukolla esittämään nuo ihqut piisit..ja me emme osaa laulaa..ihan sun ilox :)

  9. toimartti sanoi 11/2/2008

    Nyt täytyy myöntää, etten jaksanut lukea ihan kokonaan tätä postausta, oli hieman pitkäveteinen. Sinänsä ihan hyvä avautumisen aihe, karaoke on karseaa kuunneltavaa. Itse olen joskus aikoinaan joutunut karaokea laulamaan painostuksen alaisena. Sittemmin se “harrastus” jäi, onneksi. Mutta en kyllä ole tiennyt, että se karaoken laulaminen ja biisien ilmoittaminen voi olla NOIN vaikeaa? Kauheaa paperisotaa ihan kuin jossain Kelan toimistossa. ;)

  10. SIMO sanoi 11/2/2008

    GO NAURIS !!! :-)

  11. Aada sanoi 11/2/2008

    TÄytyy todeta, että tähän asti karaoke-ravintoloista/baareista mielekkäin on ollut eräs homobaari. Oli aika vähän näitä jankuttajia ja huutelijoita. Uudet menivät samalla tavalla jonossa kuin vanhatkin, eikä tarvinnut kuunnella välikommentteja yleisöltä. Vaikka en laulaa kunnolla osaa, yleisö oli ihmeen kannustavaa. Perusbaarissa ‘vakkarit’ olisivat alkaneet aikoja sitten naureskelemaan ja katsomaan päälle.

    Mutta kuitenki näihin muihin kommentteihin on todettava: Käsittääkseni tämä sivusto on juuri avautumista varten. Useat kerrat täällä todettu, notta vaikka paskaa sataa niskaan, ei se homma joka ristuksen päivä ole sitä itkua ja vääntöä. Notta vähän rotia.

  12. jep jep sanoi 11/2/2008

    omasta mielestäni vanhat musiikit on parempia kuin nykyset. Nykymusiikki kuulostaa minulle samalta kuin heittäis kissan ja koiran tappeleen metalliseen roskapöntöön

  13. Reino sanoi 11/2/2008

    Totaalisen väärä paikka karaoke avautumiselle. Täällä vinkuvat kassaneidit vetävät viikonloppuisin tuulipuvut niskaan ja lähtevät lähiöräkälään joikumaan juurikin noita kasaripiisejä niin että maalit rapajaa seinistä irti :)

  14. Minna sanoi 12/2/2008

    Ja taas tämä sama juttu.

    Tämä on aspojen avautumiskanava, jotta ei tarvitse asiakkaille avautua.
    Ja kyllä, saatamme täällä avautua myös vähän tarpeettomistakin asioista, mutta omapahan on juttumme.

    Kun tämä henkireikä kerran on meille perustettu, niin ethän viitsi tulla sitä vähättelemään tai haukkumaan toisen ammattitaidottomuutta tms.

    Avaudumme täällä, jotta voimme olla mukavia työssämme.
    Nauti jutuistamme, ja toivo, ettet ole yksi aaseista.

    Kiitos.
    :)

  15. bete noire sanoi 12/2/2008

    Jep, taas tämä sama juttu.

    Paitsi että tämä on ihan vaan aspojen avautumiskanava, täällä on myös tarkoitus puhua asiakkaista jotka ovat olleet aaseja.

    Komppaan niitä joiden mielestä aasimaisuudesta ei todellakaan kerro se että haluaa laulaa lempparipiisinsä, sen sijaan että koittaisi miellyttää valinnallaan aasiakaspalvelijaa.

  16. Aasiakas sanoi 12/2/2008

    Ärsyttävyyskerroin varmaan johtui siitä, että asiakkaan olisi pitänyt avautumisen mukaan “tehdä jotain itselleen”, jos hänen musiikkimakunsa eroaa avautujan musiikkimausta.

    Karaoke on sinänsä lähes kamalinta, mitä tiedän, pahoittelut vaan faneille, enkä sinne ikipäivänä menisi töihin. Ei tietysti päästettäisikään. ;) Ymmärrän siis hyvin, että niiden samojen biisien hoilaaminen ärsyttää. Erilainen musiikkimaku ei kuitenkaan tarkoita, että asiakas olisi jotenkin tyhmä, vajaa, tai muuten viallinen, niin kuin tuosta ylläolevasta avautumisesta voisi ymmärtää.

    Asiakas edelleen siis laulaa, mitä haluaa. Ei voi mitään. Koita kestää.

    Peace.

  17. Smiira sanoi 12/2/2008

    Tahaton ja kovaääninen repeäminen aiheutettu! :D

    I feel 4 U, voin hyvin kuvitella duunin olevan just tollaista.
    Biisilistaan ei oo mitään lisättävää enää. ;)

  18. Pörkele sanoi 15/2/2008

    Janne Tulkki(vai Hurme) - Kirje

  19. Aasiakas sanoi 15/2/2008

    Vieläkö “Kun kaaatsoit mhinuun” on karaokemuotia? ;)

  20. tulenpuhuja sanoi 17/2/2008

    Niin, huomasin muuten tuossa yhden hauskan yksityiskohdan. Nyt tulee pastea ja analyysia.

    “Kyllä, kolmen tunnin laulujono on täysin mahdollinen…” “Raaka keskiarvo per laulaja on viitisen minuuttia kun kyseessä on humalainen, omaa nimeään tietämätön asiakas joka pitäisi ensin saada tajuamaan että on hänen lauluvuoronsa ja sitten vielä about 3-4 minuuttia itse biisiä.”

    Olet kyllä aika amatööri, jos käytät sen viisi minuuttia ihmisen huuteluun. Ei mikään ihme, että on jonoa. :D Lappu sivuun ja seuraava sisään, jos ei esiintyjää näy. Itse saan joka ilta, tilanteesta riippumatta, pidettyä keskiarvona hitusen yli 4 minuuttia per esitys, ja siinä on mukana juonnot, laulajan etsintä, ja itse esitys.

  21. Avautuja sanoi 19/2/2008

    “Olet kyllä aika amatööri, jos käytät sen viisi minuuttia ihmisen huuteluun. Ei mikään ihme, että on jonoa. :D Lappu sivuun ja seuraava sisään, jos ei esiintyjää näy. Itse saan joka ilta, tilanteesta riippumatta, pidettyä keskiarvona hitusen yli 4 minuuttia per esitys, ja siinä on mukana juonnot, laulajan etsintä, ja itse esitys.”
    Nickistä tulee mieleen eräs jonka tunnen.

    Se viisi minuuttia on se aika joka menee siihen että saadaan laulaja lavalle, biisi pyörimään ja biisi loppuun.
    Ei se aika, joka käytetään ihmisen “huuteluun”.
    Tykkään laskea vähän yläkanttiin koska ikinä ei tiedä mitä kaikkea siinä ehtii tapahtua kun kyseessä ei ole ihan mikään 10-paikkainen lähikuppila.

    Kun katsoit minuun ja Kirje ovat onneksi jo unohtuneet monilta:D Ja eri kaupungeissa on omat hittinsä, helsingissä Suuret Setelit ja Kolmatta Linjaa näköjään jyrää.

    “Ärsyttävyyskerroin varmaan johtui siitä, että asiakkaan olisi pitänyt avautumisen mukaan “tehdä jotain itselleen”, jos hänen musiikkimakunsa eroaa avautujan musiikkimausta.”
    Ehei, vaan jos edes JOKU tajuaisi laulaa JOTAIN muuta kuin KAIKKI muut.
    Ihan sama homma kuin ne kuluneimmat vitsit kaupan kassalla.
    Ja mulla on täysi oikeus avautua siitä, koska ne on mulle jokapäiväisiä asioita.

    Kuten myös se että kukaan ei kuuntele mitä sanot.
    “onks tää o vai q?”
    “se on o”
    “eli siis q”
    “ei VAAN o”
    “siis q”
    *nevermind*

    Ymmärrän että ne ketkä ei ole karaoken kanssa olleet ikinä kosketuksissa ei voi käsittää sitä mitkä asiat siinä eniten alkaa kyrsimään ajan mittaan.

    “Jos sinua kyllästyttää toimesi, niin tiedät mitä tehdä. Vaihda alaa”
    Yllättävä kommentti:DDD
    En vaihda. Sori. Koska edelleenkin ne mistä avaudutaan on vain osa sitä duunia. Sit on myös ne hyvät puolet.

    “useissa paikoissa huomannut että uudet laulajat pääsee nopeammin laulamaan kuin joku joka on jo kerran laulanut.”
    Useissa paikoissa on sääntö, että uudet pääsee nopeammin laulamaan. Ja osa ihmisistä tietää sen ja tulee avautumaan siitä että ovat uusia laulajia ja miten ei muka ehdi. No koska koko p*rkeleen jono on uusia laulajia.

    “Totaalisen väärä paikka karaoke avautumiselle. Täällä vinkuvat kassaneidit vetävät viikonloppuisin tuulipuvut niskaan ja lähtevät lähiöräkälään joikumaan juurikin noita kasaripiisejä niin että maalit rapajaa seinistä irti :)”
    Kiitti reino:D
    Joo sitä mäkin vähän ajattelin että ne muut aspat on juuri niitä jotka “oikeutensa tietäen” tulee viettämään firman virkistyspäiviä…

  22. Aasiakas sanoi 19/2/2008

    “Ja mulla on täysi oikeus avautua siitä, koska ne on mulle jokapäiväisiä asioita.”

    Selvyyden vuoksi, tarkoitin kommentillani siis sitä, että avautumisesi ärsyttävyys (ärsyttävyyskerroin) monille kommentoijille johtui siitä, että arvioit / arvostelit laulajan järkeä / kelpoisuutta ihmisenä (”tee jotain itsellesi”) hänen musiikkimakunsa perusteella.

    Sulla on täysi oikeus avautua, mutta ärsyttää kai ihmisiä, jos kanssakulkijoita arvostellaan idiooteiksi (minun sanavalintani) vain sen vuoksi, että he nyt sattuvat tykkäämään “neonvärisistä toppavaatteista”. ;)
    Reinon provokatiivinen kommentti oli kieltämättä aika terävä tähän aiheeseen. :P

  23. Hellbilly sanoi 23/2/2008

    Karaoke on perseestä. Ette osaa laulaa vaikka äitinne ja kaverinne väittävätkin muuta. Se on vain valetta. Musiikkimakunnekin on perseestä. Kukaan ei oikeasti pidä iskelmästä ellei ole idiootti tai vammainen. Olette väärässä. Kadotkaa. Täällä ei ole mitään nähtävää. Hys.

  24. VastaAlkaja sanoi 27/2/2008

    Onhan toki tässä ammatissa paskat puolensa mutta hei Variskin laulaa äänellään… Ja karaoke on sitä varten että ihminen saa olla edes sen hetken tähti oli millanen ääni tahansa… Mutta se on totta että ihmiset vinkuu turhastakin… meilläkin jankataan karaoken sääntöjä monta kertaa illassa mutta eihän kukaan niitä kuuntele

  25. DJ erz sanoi 20/3/2008

    Hah, unohdit tosta listasta Andrén ;)
    Meilläkin karaoke lopetetaan tuntia ennen baarin sulkemista niin jotku viksut jotka tulee joka ilta sitte 0245, eli ainakin 15min sen jälkeen huuteleen et haluaa laulaa..

    Ja muut ihmiset rakkaat, jos ette osaa laulaa valitsemaanne kappaletta, se ei ole veätäjän, mikin taikka miksauspöydän vika! Ehkä sen humalatilan jonka olette itse juoneet, mutta ne kamat ei oo ilmasia eikä niitä nakota pitkin seiniä. Ite olen poistanut asiakkaan tämän takia ravintolasta ja piiiiitkä porttikielto laulamaan.

  26. - - sanoi 8/7/2008

    Listasit kirjoituksessasi hyvin yleistä 13 biisiä, joita et voi sietää (aika paljon!). Ymmärrän, että niitä tulee jo SINUN korvistasi ulos jos niitä joka ilta kuulee, mutta kuten tuolla aiemmin on sanottu, asiakkaat eivät ole paikalla sinua viihdyttämässä. Asiakkailla saattaa jopa olla niin paljon järkeä päässä, että pysyttelevät biiseissä, jotka OSAAVAT. Lukuunottamatta tosin tuota My heart will go on -biisiä, jonka voisi kyllä poistaa listoilta kun ei sitä juuri kukaan pysty kunnialla vetämään alusta loppuun.

Jätä kommentti